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Hermann Simon | Redner & Perspektiven - Die internationale Redneragentur
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Hermann Simon

possible topics:

    publications:

    • Hidden Champions - Aufbruch nach Globalia (2012)
    • Die Wirtschaftstrends der Zukunft (2011)
    • 33 Sofortmaßnahmen gegen die Krise. Wege für Ihr Unternehmen" (2009)
    • Preismanagement (3. vollständig neu bearbeitete Auflage - 2009)
    • Hidden Champions of the 21st century (2009)
    • Hidden Champions des 21. Jahrhunderts. Die Erfolgsstrategien unbekannter Weltmarktführer (2007)
    • Der gewinnorientierte Manager. Abschied vom Marktanteilsdenken (2006)
    • Think - Strategische Unternehmensführung statt Kurzfrist-Denke (2004)
    • Preismanagement. Analyse – Strategie – Umsetzung (2003)
    • Geistreiches für Manager (2003)
    • Das große Handbuch der Strategieinstrumente (mit Andreas von der Gathen, 2002)
    • Profit durch Power Pricing (1997)
    • Die Heimlichen Gewinner (1996)

    Prof. Dr. Hermann Simon

    Leading Authority on Strategy, Pricing and Marketing
    Hermann Simon

    Hermann Simon, best-selling author of ‘Hidden Champions’, is founder and chairman of Simon, Kucher & Partners Strategy & Marketing Consultants. Simon is a leading strategy, marketing and pricing expert. He works with corporations worldwide.

    In his “first” life Simon was Professor of Management Science and Marketing at the Universities of Mainz (1989-95) and Bielefeld (as of 1979). He worked as a Visiting Professor at numerous institutions: Harvard Business School, Stanford University, London Business School, INSEAD, Keio University Tokyo and the Massachusetts Institute of Technology. From 1985 to 1988 he was Director of USW-The German Management Institute in Cologne.

    Hermann Simon reveals the secrets of success and how companies can sustain their world market leadership by constant innovation, commitment to globalisation, and the effective use of a competitive strategy.

    In his presentations he carefully explains the lessons to be learned from strong leadership and offers audiences real life examples and proven strategies from the world’s most successful companies.

    Hermann speaks fluently in both English and German.

    possible topics:

      publications:

      • Hidden Champions - Aufbruch nach Globalia (2012)
      • Die Wirtschaftstrends der Zukunft (2011)
      • 33 Sofortmaßnahmen gegen die Krise. Wege für Ihr Unternehmen" (2009)
      • Preismanagement (3. vollständig neu bearbeitete Auflage - 2009)
      • Hidden Champions of the 21st century (2009)
      • Hidden Champions des 21. Jahrhunderts. Die Erfolgsstrategien unbekannter Weltmarktführer (2007)
      • Der gewinnorientierte Manager. Abschied vom Marktanteilsdenken (2006)
      • Think - Strategische Unternehmensführung statt Kurzfrist-Denke (2004)
      • Preismanagement. Analyse – Strategie – Umsetzung (2003)
      • Geistreiches für Manager (2003)
      • Das große Handbuch der Strategieinstrumente (mit Andreas von der Gathen, 2002)
      • Profit durch Power Pricing (1997)
      • Die Heimlichen Gewinner (1996)